Arvikas BÄSTA genusmagasin!

Mitt projekt är att genomföra något som länge varit en dröm för mig - jag ska skapa en tidning! Jag ska få vara journalist, intervjuare, layoutare, redigerare, utgivare och allt annat som krävs. Dessutom är det inte vilken tidning som helst jag ska skapa, utan Arvikas BÄSTA genusmagasin! (Att det också är den enda är kanske inte nödvändigt att nämna.)
Innehållet kommer att vara allt ifrån intervjuer och före- och efterprojekt till reportage, krönikor och artiklar. Budskapet kommer vara att kön är en social konstruktion. Tidningen skrivs för invånare i Arvika och kommer även att behandla just staden Arvika ur ett genusperspektiv. Min vision, som jag alltså äntligen lyckats formulera, lyder:

Min vision med projektet är att skapa ett tankeväckande genusmagasin som motiverar invånarna i Arvika till att utmana och ifrågasätta traditionella uppfattningar och tankesätt som finns kring runt hur en riktig kvinna eller en riktig man borde bete sig.

 

Jag ser fram emot att få påbörja arbetet med tidningen. Det känns som en stor utmaning och jag tycker det ska bli hur kul som helst. För tillfället befinner jag mig i planeringsstadiet och försöker sätta rimliga mål och komma på en marknadsföringsstrategi samt avgöra det bästa sättet att distribuera tidningen, samt komma fram till hur finansieringen ska fungera. För det är ju tyvärr inte riktigt gratis att trycka tusen exemplar av en tidning, även om syftet med den måste vara bland det mest nödvändiga som finns...
:)
Tills nästa gång: Take care och lev väl!
/Terese

Kommentarer
Postat av: Sanne

HEJA TERESE! Helt enkelt. Go go go!

2009-11-19 @ 12:28:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0