Utforma projektide för att våldtäktssäkra Arvika festivalen.

Denna vecka har jag fått äran att påbörja en utformning av en ide till projekt för att våldtäktssäkra Arvika festivalen.

Bakgrunden till det är att ett flertal våldtäkter har skett under festivalens tidigare år och festivalledningen har uppmärksammat detta och vill nu försöka förhindra ytterligare våldtäkter.

Syftet är att utforma metoder och aktiviteter för att försöka förhindra överfalls våldtäkter och möjligen ” relations ” våldtäkter under festivalen. Att besökare till festivalen ska känna sig trygga och veta att man inte accepterar en sådan handling.

Visionen är att:

·        Att våldtäkts överfall ska minskas till 0%.

·        Att ”relations” våldtäkter ska minskas, förhoppningsvis också till 0 %.

·        Att informationen om åtgärderna ska skrämma förövarna till att begå brottet.

·        Att individer som inte vågat komma till festivalen av rädsla för att bli utsatta för våldtäkt, ska våga komma nu.

·        Metoderna som kommer utvecklas ska bli efterfrågade av andra festivaler för motverkande av brottet ska ske :)

Förhoppningsvis kommer projektiden att sedan sättas i verket under Arvikafestivalen. :)

Personligen så är jag jätteglad att just jag fick möjlighet att göra denna projekt ide, då sådana här frågor är det jag brinner för :)
Att kunna göra arrangemang och samhället i övrigt tryggare för unga tjejer är ett privilegium som jag värderar högt.





tjingeling /// Jolanda


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hurra, vad bra projektet utformar sig!

2009-11-05 @ 22:41:04
URL: http://www.creativefeminism.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0