Anteckningar från gränden med Gunnar

Gunnar.
Detta närmast skabröst fantastiska namn, som ger mig omedelbara associationer till den vandrande euforifontänen Gunnar Källström (som i detta nu förmodligen högst spjuveraktigt avnjuter en kopp kaffe (svart, utan socker, helst hemmamalt). När man ska studera så kan det vara en fördel att bo närmare än tio mil från studieorten, så sagt och gjort - jag skulle flytta från kära lilla Wunderbaum-Molkom till stora staden Dunka plåt-Arvika inför läsårets start. Och vilken adress får jag boende på? Gunnarskogs gränd! Gunnar!

För att tillfullo förstå min glädje föreslår jag att du föreställer dig tre bävrar som lyckligt dansar jenka på hyddans tak, eller helt enkelt kollar på den här videon: http://www.youtube.com/watch?v=Q8rkyux44vA 
Där har du Källström in action. Inte för att hemfalla åt vokal-och versalonani, men ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH. Söt.

Själv heter jag tyvärr inte Gunnar, och heller inte något annat festligt namn som Britt, Britt-Marie, Ann-Britt eller Britt-Britt. Jag fick nöja mig med ett enkelt "Sanne", när jag röd och skrikande krystades ut i den värmländska nattluften. ("Livet är så orättvist. Jag blir aldrig kung. Och du... kommer aldrig mer få se solen gå upp. Farväl.")

Jag gillar att arrangera och har pysslat lite med det tidigare, haft en egen liten festival och varit med och ordnat Karlstads Open Jam bland annat. Att kommer tillföra den här utbildningen kronisk tangentbordsdiarré torde vara tämligen uppenbart, sen hoppas jag kunna bidra med lite energi och veganrecept också. Fett coolt. Yeah. West side. Yo. Lol. Vad håller jag på med? Styckesbyte ombefalles!

Ja. Snart ska jag tillbaka ner till Ritz, för att försöka lära mig något vettigt om ljusteknik (alternativt utnyttjas som lampbärande fåntratt). Puh, de här snart två första veckorna har varit galna, men mycket trevliga. Vandring, sagostunder, afrikanska bybor, grymma föreläsningar, filmkvällar, pyssel och knåp, te, teckningslek med kommunpolitiker...och imorgon blire DJ-workshop ledd av Sanna "La Fleur" Engdahl, hur häftigt som helst! Får se hur Röda Korset-damen, Region Värmland-herren och de andra klarar av att snurra plattor. Ahaha, mina förväntningar är höööööga!

BLA BLA BLA BLA, och det med puckelrygg. Tjofaderullan på Bohmans vind, det här kommer bli ett galet år!

(blandband är den ultimata fildelningen.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0