Hej du levande!

Ikväll tycker jag att det är inressant hur människor presenterar sig för varandra. En presentation definierar en person, cementerar henoms åsikter, koncentrerar henoms styrkor och ignorerar henoms sämre sidor. Därefter förväntas vi leva upp till vår presentation, eftersom det är vår egen definition. Vi skulle kunna säga att vi genom presentationer gång på gång försöker skapa oss en bild av vilka vi är.

Men samtidigt, varför finns det då så många människor som inte vet vad de vill arbeta med? Som inte har en aning om vad de vill äta till lunch? Som faktiskt inte har den blekaste om vart henoms erogena zoner sitter?
Jag tror att en del av problematiken ligger i att vi har svårt att acceptera människors föränderlighet. En kväll är den andra olik. Ikväll är jag sugen på att skriva ett filosofiskt inlägg, men nästa dag lär jag hytta med knytnäven och dra ett internskämt som redan nu pågått på tok för länge för att vi skulle vilja sluta. Det är ett fullständigt normalt beteende, kan vi inte bara komma överens och förstå detta?

Ett annat dilemma jag tänkt på är hur man utnyttjar definitioner, eftersom varje definition är laddad med någon form av arketyp. Om jag säger att jag är en Bisexuell Intergender som är Polyamorös, Queerfeminist, Anarkist, Nykterist, Estet, Bohem, Rollspelare och Vegan som är intresserad av Religion, Politik, Historia, Konst, Kultur, Folktro, Skräck, Film, Matlagning och mycket mer, då får jag plötsligt en hel radda med förväntningar som man måste leva upp till. Som Vegan (en ny definition!) förväntas jag att tacka nej till animaliska produkter, vilket inkluderar skinnprodukter. Om jag köper skor med mockadetaljer på Second Hand kan jag således bli ifrågasatt, dessutom av människor som inte har något med mina val att göra!

Måste sova nu, men jag hoppas att ni får en god bild av hurdan ja är. Åtminstone har ni fått inblick i en av alla definitioner, åsikter och egenskaper som gör mig till mig, nämligen min filosofiska och eftertänksamma sida.
För att ytterligare cementera min förkärlek till mångsidighet så tar vi dessutom med en bild från min studentbal. Håll till godo!


En bild på Sebastian och hur hen såg ut under sin Studentbal i Kalmar.

/Sebastian Thelander Sjöstrand


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0